پنتاگون توانایی دفاعی اش را در خلیج فارس افزایش می دهد
نوشته شده توسط : abbuse

مانور دریایی کشتی های ایرانی در دریای عمان در نزدیکی تنگه هرمز

گزارشی در آمریکا حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا قصد دارد توانایی های دفاعی زمینی و دریایی خود را در خلیج فارس تقویت کند تا بتواند با هرگونه تلاش احتمالی ایران برای بستن تنگه هرمز مقابله کند.
به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال پنتاگون به کنگره این کشور خبر داده که استقرار تجیهزات تازه برای مین یابی و مین روبی در کنار بهبود توانایی ها نظارتی بر منطقه بخشی از برنامه های این وزارت خانه برای مقابله با فعالیت های احتمالی ایران در تنگه هرمز است.
بر اساس این گزارش وزارت دفاع آمریکا همچنین می خواهد در سیستم تسلیحات دریایی و کشتی های جنگی خود طوری تغییر ایجاد کند که بهترین رویارویی را با قایق های تند رو و جنگی ایران در تنگه هرمز داشته باشد.
تلاش برای تقویت توانایی های ارتش آمریکا در خلیج فارس همزمان با افزایش تنش ها با ایران و نیز بالاگرفتن حدس و گمان ها در خصوص حمله احتمالی اسراییل به برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد.
غرب ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای متهم می کند اما ایران تاکید دارد که برنامه هسته ای اش اهداف مسالمت آمیز دارد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال مقامات ستاد فرماندهی ارتش آمریکا به کنگره گفته اند می خواهند تجهیزات جدید مین یابی تا پیش از پاییز سال آینده پیاده شده باشد.

بر اساس همین گزارش نیرو های ویژه ارتش که در امارات متحده عربی مستقر هستند نیز قرار است در صورت هرگونه تلاش ایران برای بستن تنگه هرمز وارد عمل شوند. یک مقام ارتش آمریکا به وال استریت ژورنال گفته است این نیروهای ویژه مدتی است که به کماندوهای کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات متحده، بحرین و کویت آموزش می دهند.
در دی ماه امسال پس از اینکه ایران غرب را به بستن تنگه هرمز تهدید کرد ناو آمریکایی آبراهام لینکلن از این مسیر استراتژیک دریایی عبور کرد.
ایران تهدید کرده که اگر فشار تحریم ها بر ایران افزایش پیدا کند تنگه هرمز را که مسیری کلیدی برای انتقال نفت به جهان است خواهد بست.

به گزارش همین روزنامه تقاضای بودجه 100 میلیون دلاری برای این برنامه روز هفتم فوریه، هجدهم بهمن ماه امسال به کنگره ارائه شده اما از آنجا که هنوز نمایندگان کنگره مشغول بررسی آن هستند، علنی نشده است.





:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: